Peningkatan Mutu Layanan Pendidikan Melalui Optimalisasi Peran Komite Madrasah
DOI:
https://doi.org/10.69966/mjemias.v3i1.47Keywords:
Mutu layanan Pendidikan, Peran Komite MadrasahAbstract
Community involvement in the education sector is facilitated through the Madrasah Committee organization established by each educational institution. This organization aims to ensure that community aspirations and initiatives are channeled, as well as to create responsibility, community participation, and a transparent, accountable and democratic atmosphere in the implementation of education. To ensure that this goal does not just become a slogan, it is necessary to optimize the role of the Madrasah Committee so that it can make a real contribution to education and improve the quality of education.
Downloads
References
Ahmadi, Rulam. (2014). Pengantar Pendidikan: asas & Filsafat Pendidikan. Yogyakarta: Ar-. Ruzz.
Anwar Arifin,(2003) Memahami Paradigma Baru Pendidikan Nasional dalam Undang-undang
SISDIKNAS, Jakarta: DEPAG RI Dirjen Kelembagaan Agama Islam
Baharuddin,(2010), Manajemen Pendiikan Islam, UIN Maliki Press, Malang.
Departemen Pendidikan Nasional.2001. Kamus Besar Bahasa Indonesia. Balai Pustaka, Jakarta.
Depdiknas, (2006). Pemberdayaan Komite Sekolah: Modul 1 Jakarta: Depdiknas,
Depdiknas. (2002) . Manajemen peningkatan mutu berbasis sekolah: Konsep dasar. Jakarta: Ditjen
Dikdasmen._____. 2007. Pendidikan dan pelatihan: Manajemen hubungan sekolah dan masyarakat dalam pemberdayaan masyarakat. Jakarta: Ditnaga Ditjen PMPTK
Kepmendiknas No. 044/U/2002, Lampiran I,
Keputusan Menteri Pendidikan Nasional Nomor 004/U/2002 tentang Dewan Pendidikan dan Komite Sekolah
Keputusan Menteri Pendidikan Nasional Nomor 044/U/2002 tentang Dewan Pendidikan dan Komite Sekolah.
Misbah. Peran dan Fungsi Komite Sekolah dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan, Jurnal Pemikiran Alternatif Kependidikan, Vol.14 No.I Jan-Apr 2009 68-91, 10
Mustari, Mohamad dan Rahman, M.T. (2014) Nilai Karakter refleksi untuk pendidikan. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada
Raberi, Ariyadi, Happy Fitria, and Yessi Fitriani. Pengaruh Supervisi Kepala Sekolah Dan Peran Komite Sekolah Terhadap Kinerja Guru. (2020).JurnalAl-Qiyam1,no.2: 11-20
Rohiat, (2010). Manajemen Sekolah. Bandung. Refika Aditama
Sagala Syaiful. (2008). Administrasi Pendidikan Kontemporer. Bandung: CV. Alfabeta,
Samsidar, Dra. Peran Komite Sekolah DalamMeningkatkan Mutu Pendidikan (2018). Al-Muaddib :JurnalIlmu-Ilmu Sosial & Keislaman3, no. 1 :1–15. http://dx.doi.org/10.31604/muaddib.v1i1.364
Sri Renani Pantjastuti dkk. (2008). Komite Sekolah; Sejarah dan Prospeknya di Masa Depan, Yogyakarta: Hikayat
Tim Pengembangan Komite Sekolah Ditjen Dikdasmen Depdiknas,Indikator Kinerja Komite Sekolah, dalam http://dpjp.wordpress.com/2007/04/28/indikator-kinerja-komite-sekolah/.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Wiwik wida farwati
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.